Тодорова Наталя Іванівна
Освіта базова вища
Педагогічне звання "Вихователь-методист"
Педагогічний стаж - 24 роки
Музичний керівник здійснює формування мистецько-творчої компетентності вихованців відповідно до програми виховання і навчання в дошкільному закладі
Веде індивідуальну роботу з дітьми, виявляє музично обдарованих дітей, проводить індивідуальну роботу з ними
Впроваджує в практику роботи з дітьми передовий педагогічний досвід
Бере участь у роботі територіальних методичних об‘єднань, готує звіти щодо виконання планів своєї роботи
Складає сценарії свят та розваг , організовує та проводить музичні заняття, дитячі свята, вечори дозвілля
Консультує батьків і вихователів з питань музичного виховання дітей .
З досвіду роботи
Як і у будь-якого педагога, який творчо працює, у мене з'явилися свої улюблені арт-технології, які дають дитині не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною.
Сучасні арт-технології
«Гонзики»
Смішні різнокольорові очі на перекладинці, які малята одягають на вказівні пальчики і вони «оживають» в руках у дітей.
Ця абстрактна іграшка може бути «замінником» будь-якого персонажа, який спонукає до діалогу, стимулює розвиток мови, допомагає подолати зайву боязкість і сором'язливість.
«Хор рук»
Технологія «Хор рук» передбачає легке, невимушене дійство, під час якого діти ніби стають одним цілим з музикою.
«Театр шкарпеток та малюнків»
Саме театральна діяльність дітей у дитячому садку сприяє розвитку творчих та артистичних здібностей, викликає у них різні емоції, створює радісний настрій.
«Музичні нейровправи»
Багатофункціональний комплекс, направлений на різностороннє тренування мозку. Універсальні, прості у виконанні нейроігри, не вимагають спеціальної фізичної підготовки.
За посиланням можна переглянути відео з використанням данних методик: "Застосування арт-методів у формування мистецько-творчої компетентності дошкільнят"
https://youtu.be/XyYhCmhpXCQ
Музикотерапія під час проведення музичних занять
В даний час для педагогів сучасного суспільства гостро постала проблема зростання кількості дітей дошкільного віку з порушеннями у поведінці, а також у психічному та особистісному розвитку.
Сьогодні в дитячих садках над цією проблемою працюють психологи, вихователі та інші фахівці. Саме тому широкого розповсюдження в практиці дошкільних закладів набуває використання інноваційних технологій виховання і навчання.
В свою чергу я, як музичний керівник, вирішила також не залишатися осторонь, і звернулася до такого корекційного методу, як музична терапія. Адже саме у процесі музичних занять відкриваються широкі можливості для всебічного розвитку дітей.
Емоційна сила музики, зміст пісень, що слухають і виконують малюки, сприяють формуванню основ морально-естетичних якостей та вихованню здорової дитини.
Вважаю, що саме у ході музичних занять діти вчаться долати емоційні бар'єри, тонко відчувати один одного, знаходити адекватне цілісне вираження різним емоціям, почуттям, станам.
В цілому музика допомагає дитині успішно розвиватися, збагачуючи її внутрішній світ, зміцнюючи її «Я». Все це формує впевнену та гармонійну людину.
Заняття з музикотерапії будую таким чином, що один вид діяльності змінюється іншим. Це дозволяє зробити їх більш динамічними та насиченими. А завдяки поєднанню психологічних і музичних засобів забезпечується комплексний підхід, в результаті якого у дітей підвищується гнучкість та рухливість нервових процесів, знімається фізичне і психічне напруження, розвиваються і активізуються виразні засоби спілкування.
На мою думку, саме музичний супровід занять дозволяє створити атмосферу довірливості, відчуття спонтанності та природності,тому у свою практику я активно впроваджую сеанси практичної музикотерапії.
Для цього мною була створена фонотека дитячих пісень, які згодом я розподілила на невеличкі добірки, схожі за змістом та тематикою.
Таке прослуховування пісень сприяє формуванню оптимістичного і життєстверджуючого світогляду дошкільнят, гармонізує їх внутрішній світ та навчає радіти життю.
На заняттях з вокалотерапії активно використовую різні види вправ на розвиток вокальних навичок дітей.
Вважаю, що саме під час співу відбувається процес саморегуляції функцій дихання, що оздоровчо впливає на організм в цілому, насичуючи кров киснем, регулюючи енергообмін.
Для створення сприятливих умов у роботі з музично-ритмічного виховання дітей використовую вправи, ігри, етюди, парні і сюжетні танці, побудовані, в основному, на жестах і рухах, які виражають дружелюбність, відкрите ставлення людей один до одного.
Інтерес дітей до музичних інструментів невичерпний . Переконана, що інструментальне музикування індивідуально і в оркестрі, організовує дітей, виховує увагу, розвиває музично-слухові уявлення, чуття тембру, ритму, форми.
Порівняльний аналіз результатів діагностики елементарної компетентності дітей у музичному і музично-хореографічному мистецтві , навчання яких здійснювалося з використанням інноваційних технологій , виявив зростання середнього коефіцієнту в основних видах дитячої музичної діяльності.
Участь у міських методичних об’єднаннях , семінарах дає можливість поділитися з колегами своїми творчими знахідками , напрацюваннями та ідеями, підвищити свій професійний рівень.
Одним із пріоритетних напрямків роботи нашого дошкільного закладу щодо здійснення музичного виховання є залучення батьків до співпраці та співробітництва , а також активної участі в заходах, що проводяться у дитячому садку з метою музично-естетичного і загально-особистісного розвитку дітей.
У перспективному плані роботи з батьками відображено гнучке застосування традиційних і нових методів та прийомів навчання дітей в основних видах дитячої музичної діяльності.
Мої вихованці постійно беруть участь в міських конкурсах дитячої творчості, де займають призові місця, що є добрим показником та результатом щоденної роботи.
Свій досвід роботи з питань виховання здорової дитини я узагальнила у посібниках «Слушаем , мыслим , творим» , (2009 рік, нагороджено дипломом ll ступеня) та «За таємницею музики – енергія здоров‘я» (2013 рік, нагороджено дипломом ll ступеня).
Всі батьки мріють бачити свою дитину здоровою, доброю, чуйною, що розуміє красу оточуючого світу, розпізнати в ній хоча б маленький росточок майбутньої талановитої особистості.
Переконана - ці прекрасні людські почуття можуть бути виховані мистецтвом, якщо вчасно розпочати роботу і спрямувати її на досягнення результатів.
«Якими діти народжуються – не від кого не залежить, але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання!»
Програма занять з музикотерапії
- Рекомендована тривалість заняття - 25-30 хвилин
- Вікова адресація: діти старшого дошкільного віку (5-7 років)
- Систематичність проведення занять: 2 рази на тиждень по 25-30 хвилин
- Форма роботи: індивідуально, в парах або з групою дітей (6-8 чоловік)
- Комплектація груп відбувається в залежності від індивідуальних психологічних особливостей дітей
Структура занять з музикотерапії
- Музичне привітання
- Розминка
- Вправа на увагу
- Розвиток слухового сприйняття
- Пальчикова гімнастика
- Ігрова терапія
- Вправи на релаксацію та візуалізацію
Завдяки поєднанню психологічних і музичних засобів забезпечується комплексний підхід, в результаті якого у дітей підвищується гнучкість та рухливість нервових процесів, знімається фізичне і психічне напруження, розвиваються і активізуються виразні засоби спілкування.
Напрямки та форми музикотерапії
на заняттях з музичного виховання
Мої досягнення
Коментарi