Поради батькам

Шановні батьки!

Головне управління ДСНС України у Харківській області наголошує на важливості дотримання дітьми правил безпечної поведінки. Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека. Легковажне поводження малечі з вогнем, газом, електричними приладами, вибухонебезпечними предметами, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.

Не залишайте дітей без нагляду!

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Нагадайте дітям, що у разі виникнення пожежі або іншої надзвичайної ситуації терміново дзвонити у службу порятунку за номерами “101” та “112”.

Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ БІЛЯ ВОДОЙМИЩ

  1. Стежте, щоб дитина не засмагала надто довго — можливе перегрівання і отримання сонячного удару.
  1. Не купайте дітей у водоймищі після тривалого перебування на сонці, їм може стати погано.
  1. Ніколи не пірнайте та не купайтесь у незнайомих місцях! Тут може виявитися неглибоко, але інколи на дні лежать гнилі колоди, гостре каміння, об яке можна поранитися, та густі водорості, у яких легко заплутатися.
  1. Не дозволяйте дитині грати в тих місцях, звідки легко впасти у воду.
  1. Не влаштовуйте у воді ігор, пов’язаних із захватами.
  1. Не вирушайте в плавання на самодільних плотах.
  1. Не дозволяйте дітям ходити купатися на водоймища без супроводу дорослих.
  1. Не запливайте разом з дітьми на глибину на надувних матрацах та кругах.

/Files/images/bezpeka_na_vodi3.jpg


Як говорити з дітьми про правила мінної безпеки?

Поради від дитячого психолога

Нова реальність, в якій ми тепер живемо, вимагає від нас нових знань. Ми постійно повинні дбати про безпеку — свою та своїх дітей. А зараз ще й маємо вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети і знати правила поведінки з ними. Цього ж треба навчати і наших дітей.

Як почати розмову з дитиною?

  1. Виберіть час, коли дитина не зайнята грою чи мультфільмом.
  2. Оберіть місце, де б вам всім було зручно і безпечно. Чим складніша розмова чи тема, тим більш стійкою має бути наша поза, повільнішим темп розмови, і ми уважніші до реакції, зміни пози, питань дитини.
  3. Скажіть, що зараз ви самі вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе, і попросіть дитину допомогти вам запам’ятати цю інформацію.
  4. Нагадайте, що зараз всі ми допомагаємо нашій армії. Ворог може завдавати шкоди, навіть, коли ми не бачимо його поруч. Ми зараз у безпеці, але нам важливо бути пильними та уважними і допомагати і собі та іншим.
  5. Пам'ятаєш песика Патрона? Ти знаєш, чим він займається? Він допомагає знаходити вибухонебезпечні предмети. Вибухонебезпечні – це коли існує небезпека від вибуху. Уяви, що ми проходимо підготовку разом із Патроном.
  6. Знаєш, які бувають небезпечні предмети? Покажіть зображення міни і запитайте, чи знає дитина, що це. Скажіть, що це міна. Спочатку краще показати ілюстрацію, а наступного разу можна показати реальне фото.
  7. Запитайте дитину, на що їй схожий цей предмет. Відповіді можуть бути найрізноманітніші. Вислухайте усі варіанти, а потім додайте, що цей предмет називається міна і вона дуже небезпечна. У ній захований механізм, що вибухає. Коли ви показуєте картинку, якщо дитина намагається торкнутись самого зображення вибухонебезпечного предмета, скажіть їй: «звикаймо – ні в якому разі, навіть на картинці ми не торкаємося. Не чіпай!»
  8. Спостерігайте за реакцією дитини, якщо ви бачите, що її поза змінилась, що м'язи напружились, дитина зачаїла подих – запропонуйте обійняти. І скажіть: «Ми зараз в безпеці. І будемо в безпеці. Ми вивчаємо це, щоб наші прогулянки були веселими і безпечними». Можна сказати дитині: «пам’ятаєш під час карантину у нас були правила – носити маску, дотримуватись дистанції. А зараз – під час війни і після війни будуть деякий час нові правила. Бути уважними і пильними».
  9. Розкажіть дитині, де можуть знаходитись міни. Вони можуть сховатися у траві, кущах, під деревами, біля будинків та парканів, можуть бути приклеєні до стовбурів дерев чи причаїтись у лісах, парках чи дитячих майданчиках у тих містах, де велись бойові дії.
  10. Вивчіть разом головне правило - не підходь, не чіпай, телефонуй 101.
Кiлькiсть переглядiв: 89

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.